FANDOM

Re-Anime - opowieść o przygodach przyjaciół w świecie pokemon, autorstwa Kao.

Pochodzenie nazwy Edytuj

Pierwszy człon oznacza odnowę, coś nowego. Drugi zaś obrazuje formę przekazu, czyli opowieść przekazana w odcinkach, jednakże nie zawiera dialogów jedynie opisy sytuacji i zdarzeń.

Odcinki Edytuj

Seria 1 - Sinnoh Edytuj

001 - Nieplanowany połów Edytuj

Młoda dziewczyna - Temari, siedzi sobie nad Lake Verity i łowi ryby. Nagle z jeziora (cudem) wyławia jakiegoś chłopaka. Ten przedstawia się jako Dragon. Temari zabiera go do swojego domu w Twinleaf. Karmi go, a ten później się suszy. Przy rozmowie proponuje jej wspólną podróż pokemon. Ona mówi, że tylko jeśli jej mama się zgodzi. On mówi, żeby się spytała czym najprędzej i wychodzi na spacer. Tymczasem Temari pyta swej mamy o zgodę na podróż, prośba kończy się akceptacją rodzicielki. Wychodzi, mówi o tym Dragonowi i kierują się do laboratorium profesora Rowana, gdzie spotykają Kao. Dostają od niego pokedexy, pokenavy i 5 pokeballi każdy. Oczywiście dostają także swoje pokemony początkowe, czyli startery: Temari - Buizela, Dragon - Chimchara, a Kao - Turtwiga. Temari i Dragon proponują chłopakowi dołączenie do nich w podróży, ten się zgadza...

002 - Rodzinne róże Chimchara Edytuj

Podczas wędrówki, Chimchar Dragona ucieka w stronę Lake Verity. Trójka bohaterów podąża za nim. Niestety zastaje ich noc. Rozbijają więc namiot i rozpalają ognisko. Tamtędy przechodzi znana im koordynatorka i trenerka - Dawn. Razem spędzają noc, piekąc kiełbaski na ognisku i rozmawiając. Dziewczyna pokazuje im swoje okazy. Rano Temari przyznaje się reszcie, że w nocy nie spała i chodziła po lesie; złapała też nowego stworka. Potem cała czwórka szuka Chimchara. Zastają go na polanie, przed Lake Verity. Okazuje się, że chciał on się pożegnać z rodziną i kolegami. Dawn postanawia zostać w drużynie.

003 - Faworyzacja Edytuj

Bohaterowie postanawiają zostać nad Lake Verity; popływają, połowią, potrenują... zrelaksują się. Dawn trenuje ze swoim Prinplupem, bo po ewolucji stał się nieuważny i ciamajdowaty. Dragon łowi całe przedpołudnie, aż wyławia ładny okaz Horsea i łapie ją. Tymczasem Temari i Kao spotykają młodego koordynatora - Jimmy'ego. Ma on problem, bo całe życie żyje w cieniu brata - Iggy'ego, który jest starszy i wyrobił się na wspaniałego koordynatora. Oboje pocieszają chłopaka na duchu. Potem Dawn zmierza się z Jimmym i wygrywa, jednak w trakcie walki jeden z pokemonów chłopaka ewoluuje.

004 - Marzenia Kao Edytuj

Dragon kąpie się ze swoją Horsea w Lake Verity i ćwiczy przy okazji. Jego Chimchar ćwiczy z Garchompem Dawn. Kao zaś walczy z Temari, niestety przegrywa. Ze smutkiem stwierdza, że wszyscy mają już po kilka pokemonów czy ewolucji (nie wspominając o Dawn), a on tylko jednego Turtwiga. Postanawia więc trenować ciężej i częściej z żółwikiem. Wieczorem zmierza się z Dragonem i wygrywa, co bardzo go raduje. Jego euforia nie ma granic. W nocy Jimmy wychodzi na "łowy" i przychodzi z kolejną zdobyczą. Humor Kao jest poniżej poziomu normy. Śni mu się wielka, wspaniała drużyna, silnych pokemonów...

005 - Rybny błąd Edytuj

Kao budzi się rano rześki i wypoczęty. Reszta drużyny już nie spała. Na śniadanie znów były kiełbaski, ale Dragon się postarał i złowił trochę ryb, na co Kao rzucił się od razu. Po śniadaniu spotyka na brzegu bardzo fajnego pokemona, którego łapie. Jest bardzo szczęśliwy. Dawn walczy z Temari, a potem z nią trenuje. Jimmy siedzi cały ranek w cieniu drzewa. Jest jakiś przymulony i spowolniony; nie ma na nic ochoty. Okazuje się, że zjadł zepsutą rybę. Potem wszyscy zbierają się do dalszej podróży. Wieczorem zachodzą do lasu, gdzie rozbijają obóz.

006 - Pierwsza wygrana Emerthy Edytuj

Jimmy wraca do domu, do Twinleaf. Wieczorem do obozu dołącza świeżo upieczona trenerka - Emertha, która dopiero co dostała swego startera. Opowiada trochę o swoim życiu bohaterom. Następnie walczy z Temari i wygrywa. Dragon i Kao zaś przemycają z pobliskich sadów trochę owoców, by coś zjeść. W trakcie snu bohaterów budzą trzęsienia ziemi, nie za silne. Okazuje się, że to Digletty przemieszczają się ze swych legowisk do innych części rejonu. Rankiem Emertha odłącza się od drużyny i dalej jedynie czwórka wędrowała razem. Po kilkunastu minutach spotykają farmę z Miltankami i Taurosami, gdzie spotykają Ura.

007 - Gospodarstwo Ura Edytuj

Ur oprowadza całą czwórkę po gospodarstwie, a przy okazji opowiada im wszystkim o Sinnoh. Zjadają pyszny obiad i znów udają się na dwór. Tym razem kierują się w las, który jest już w gospodarstwie. Wszyscy się rozpraszają by pooglądać lub coś złapać, jednak Dawn została, by stoczyć walkę z Urem; wygrywa minimalnie. Po jakimś czasie reszta wraca z lasu. Dragon złapał nowy okaz pokemona, a Temari i Kao wrócili z niczym. Wszyscy wracają na farmę. Tam zastają kobietę i mężczyznę z kotem, którzy chcą wynosić pokemony. Dawn stwierdza, że ich zna: to żenujący Jessie, James i Meowth z zespołu R, z którymi walczyła kiedyś z Ashem i Brockiem...

008 - Mój Boże... to Cranidos! Edytuj

Bohaterowie szybko pokonują Jessie, Jamesa i Meowtha. Żegnają się z Urem i udają się do Sandgem. Tam wchodzą do laboratorium profesora Rowana. Ten na wejściu mówi, że ma Cranidosa, który potrzebuje trenera. Temari od razu rzuca się na kulkę i zyskuje pokemona. Dawn zaś oddaje część swoich pokemonów profesorowi na przechowanie, i by mu pomogły, np. w badaniach. Wychodzą i udają się nad plażę. Temari nie może otrząsnąć się z szoku, jakiego doznała otrzymując tak rzadkiego stworka. Dragon walczy z Kao i przegrywa. Po chwili spotykają niejakiego Dariusa, który ich zaczepia.

009 - Zły, zły świat Edytuj

Darius opowiada bohaterom o sobie i swoich osiągnięciach, o tym, jak wygrał wiele konkursów koordynatorskich i o tym, jak to wspaniale jest być trenerem. Mówi, iż pochodzi z Kanto. Pokazuje im swoje pokemony, czyli Vulpixa, Zubata, Weedle'a i Bulbasaura. Mówi im o pierwszym liderze tego regionu, czyli Sinnoh. Nagle motorówką przypływa dwójka przestępców, przedstawiających się jako Alice i Gale. Staczają zażartą walkę z naszymi bohaterami, ale jednak przegrywają, mimo przewagi liczebnej w pokemonach. Wtem, pojawiają się nam znani już kolesie z drugiej złej drużyny: Jessie, James i Meowth. Ci także przegrywają, ale widać, że ich zespoły i pokemony urosły i wzmocniały. Po dniu pełnym wrażeń bohaterowie opuszczają Dariusa, a także Dawn, która postanawia zostać na jakiś czas w Sandgem. Nasza trójeczka rozbija obóz na północy miasta, w lesie.

010 - Samotna przechadzka Kao Edytuj

Nikt z tej trójki nie ma ochoty na sen, więc siedzą sobie przy ognisku i pieką kiełbaski. Oczywiście wszyscy myślą o walce, bo aż rozpiera ich chęć sprawdzenia się. Po jakimś czasie pragnienie walki bierze nad nimi górę i Temari wraz z Dragonem pojedynkują się. Kao nie chcąc im przeszkadzać udaje się wgłąb lasu. Spotyka tam przeróżne gatunki pokemonów. Podobają mu się zwłaszcza pokemony typowo leśne, na przykład Burmy. Wtem ponownie atakują Alice i Gale. Kao ledwo daje sobie z nimi radę, ale na szczęście wygrywa. Pokemony po tym jak zobaczyły wyczyn Kao i zasługi dla ochrony lasu są skłonne by z nim zostać!

011 - W samym sercu Jubilife! Edytuj

Gdy Kao nad ranem wraca do obozu od wspaniałych pokemonów - które postanowiły posłuchać o czym im opowie i jak poradzi - oznajmia, iż zdobył Wurmpla. Temari wytyka na niego język i zaczyna szalona biegać. Udaje się mu wyciągnąć informacje od Dragona. Ten mówi, że jak walczyli, to Budew Temari ewoluował. Po tych jakże wielce wspaniałych nowinach bohaterowie zbierają się i ruszają w drogę. Wszystkie pokemony są wypuszczone. Bohaterowie przechodzą przez Miodowe Wzgórze, gdzie Dragon łapie pokemona, a następnie docierają do Jubilife. Tam spotykają Emerthę, której drużyna dużo się wzmocniła. Temari walczy z nią i rewanżując się wygrywa.

012 - Ciężkie starcie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki