FANDOM

Ravenclaw

godło Ravenclawu

Ravenclaw - jeden z domów w Hogwarcie. Pochodzi od nazwiska Roweny Ravenclaw, jednej z czwórki legendarnych założycieli szkoły. Mieszkańców domu nazywano w gwarze uczniowskiej Krukonami.

Najważniejsze informacje Edytuj

  • Głowa domu: Filius Flitwick
  • Barwy: Błękit i brąz
  • Zwierzę z herbu: Kruk
  • Założony przez: Rowenę Ravenclaw
  • Duch domu: Szara Dama
  • Wejście: drewniane, stare drzwi, w których nie było ani klamki, ani dziurki od klucza, tylko kołatka w kształcie orła, wykonana z brązu. Po zapukaniu ptak zadawał pytanie, a odpowiedź była hasłem.
  • Miejsce: wieża Ravenclawu
  • Cenione cechy charakteru: mądrość, bystrość, spryt, inteligencja.
  • Wygląd pokoju wspólnego: Obszerny, okrągły pokój, większy od wszystkich pokojów w Hogwarcie. Wdzięczne sklepienie, łukowe okna przedzielały ściany obwieszone niebiesko-brązowymi jedwabnymi tkaninami. Na kopulastym sklepieniu namalowane były srebrne i złote gwiazdy, które widniały również na granatowym dywanie pokrywającym podłogę. Były tam stoliki, fotele, biblioteczki, a w niszy naprzeciw drzwi stał wysoki posąg z białego marmuru, przedstawiający Rowenę Ravenclaw. Krukoni mieli z okien piękny widok na góry (skąd pochodziła założycielka - z gór).

Historia Edytuj

Założycielem domu była Rowena Ravenclaw. Jej imieniem naznaczono nazwę domu. W czasach, gdy żyli założyciele Hogwartu z początku panował pokój i zgoda między nimi. Lecz później zaczęło się komplikować. Każdy z założycieli pragnął selekcji uczniów w inny sposób. Rowena Ravenclaw pragnęła przyjmować do szkoły tylko uczniów mądrych, bystrych i sprytnych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki